Drei Teams des Startup Weekend Nürnberg 2010 pitchen bei HackFwd
Für drei der fünfzehn Teams, die beim Startup Weekend Nürnberg 2010 eine Abschlußpräsentation gehalten haben, geht die Reise nun weiter zu HackFwd, der Frühphasenfinanzierungsgesellschaft von Lars Hinrichs. Auf dem Startup Weekend gab es ein für alle Teilnehmer offenes Voting, für das jeder drei Stimmen zur Verfügung hatte. Ein Abstimmen für das eigene Team war nicht erlaubt. Dabei hatten sich fünf der fünfzehn Teams deutlich abgesetzt.
Diese Teams haben wir gebeten ihre Idee für HackFwd auf jeweils einer halben Seite als „Executive Summary“ zusammenzufassen. Drei Teams haben dann letztlich die Anforderungen und Kriterien von HackFwd erfüllt und sind jetzt im direkten Kontakt mit dem Pre-Seed-Investor, um die Details für das Pitching zu klären. Dazu möchten wir alle drei Teams herzlich beglückwünschen! Es sind:
- GoFundIt.org – social gaming meets social responsibility. every day.
- Start A Move – change the world. now.
- Startup Kids – a world of knowledge, built through children’s eyes
Alle drei Ideen haben das Potential zum „Game Changer“, sie könnten durchaus einen globalen Impact erreichen.
GoFundIt versteht sich als „We are going to make donations fun, we are combining the stickiness of groupon.com with the gaming elements of foursquare.com. We are a non-profit platform comitted to local and small charity projects. gofundit.org changes fundraising and makes it an impulse decision based on a fun and addictive gaming experience.“
Start A Move beschreibt die Idee mit „There are millions of political, social and private ideas that fizzle out, just because they do not gain any support. We are developing software that encourages people and organizations to start a movement just from their idea and to gain many supporters through the internet. With “sam” starting a movement is as easy as posting a tweet. That helps us to start a lot of them, reaching a huge audience and expand our brand very fast. Our monetization strategy is to build premium features like fundraising tools and user mailing services as well as ads and sponsoring.“
Die Startup Kids schliesslich verfolgen die Vision „Imagine a system of questions and answers – raised by kids and explained by kids. A world through a childʼs eyes described in a language spoken by digital natives. Imagine a system that enables our future society of knowledge and excellence workers to take care of the challenges they are all facing to reengineer this planet that is being exploited far too much. Imagine a new generation of entrepreneurs who will extend their knowledge and skills in a way worlds apart from any given educational system – built by their own motivation, guided by their own rules, structured by their own visions. Imagine millions of online players who dedicate all their passion, their energy and their curiosity to make this world a better place. They go offline in local meetups, they get supported not controlled by their parents. They collaborate to make a global impact.“